مشعل هدایت قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
| ||
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان
پيوندهای روزانه
لینک های مفید |
ب – اما اسلام، با هر فعل مضر و مخربی (چه فردی و چه اجتماعی) و با هر خروج و طغیان از مسیر و قواعدش مخالف است. خواه خوردن یک لقمه نان ساده باشد، که از مال حرام، مال یتیم، مال دزدی و ... آن نان بر حذر داشته است و چه شهوات و نیازهای جنسی باشد که از «زنا» پرهیز داده و چه عباداتی چون نماز باشد که از «ریا» پرهیز داده است. لذا میفرماید که به هیچ کار بدی، چه علنی باشد و چه مخفی، نزدیک نشوید: «... وَ لا تَقْرَبُوا الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَن ...» (الأنعام - 151) ترجمه: ... و به كارهاى زشت، خواه آنچه كه آشكار و خواه آنچه كه نهان باشد نزدیك نشوید. بدیهی است که مقدمه گناه، خود گناه است. یعنی مقدمهی ضرر و زیان، خود ضرر و زیان است. لذا انسان نباید خود را فریب دهد ج – بر همین اساس خداوند متعال که هادی مخلوقات خود و به ویژه بشر (دارای قوهی انتخاب و اختیار) میباشد، برای هر امری قوانینی وضع و تبیین نموده است که مطابق عقل و فطرت و نیازهای انسان در کلیهی شئون فردی و اجتماعی میباشد و از جمله قوانین «روابط جنسی» بین زن و مرد است.
ھ – بدیهی است که مقدمه گناه، خود گناه است. یعنی مقدمهی ضرر و زیان، خود ضرر و زیان است. لذا انسان نباید خود را فریب دهد. کسی نمیتواند مدعی شود که من با دختر یا پسری که برایم جاذب بوده، یک رابطهی معمولی مثل خواهر و برادر دارم. چرا که اولاً محال است و بالاخره جاذبههایی، آن پسر یا دختر را از دیگران متمایز کرده است و ثانیاً دیگر به چنین روابطی (اگر سالم باشد) اختلاط جنسی نمیگویند. پس، اگر پسر و دختری نسبت به هم نظر مساعدی داشتند، یعنی نسبت به یک دیگر جاذبهی جنسی دارند. لذا اگر مایلند از هم لذت جنسی ببرند، باید بر اساس قاعده و اصولش رفتار کنند، وگرنه از مسیر خارج میشوند – طغیان میکنند – و موجبات فساد و تباهی خود و جامعه را فراهم میآورند. و این معنا هیچ مخالفی ندارد که دلیل عقلی برای اثبات بخواهد (اگر چه این ناهنجاری در جهان شیوع یافته است).
منبع : سایت (شبهه) نظرات شما عزیزان: |
موضوعات وب
آرشيو مطالب
لینک های مفید
امکانات وب |
[ تمام حقوق مادی ومعنوی این وبلاگ متعلق : به اکبر احمدی می باشد ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |